Upp som en sol...

och ner som en pannkaka. Men det är ju så det är.

Vad har hänt här sedan i torsdags då? Tja, vardagsrummet
är i stort sett klart. Fattas gör bara lister och fönser- samt
dörrfoder....Det blev verkligen jättefint! Bilder kommer i
morgon! Så kika in då om Du är nyfiken :o)

I dag fyller jag år. 41. Känns.....gammalt. Men inte deppar
jag för det heller! 41 är ingen ålder på en ko! Men dagen
har spenderats i lugn och ro. Ingen strid ström av gäster
vilket passar mig rätt bra :o) Stefans dotter Kathrine med
sambo var här, och så kom pappa upp och åt en bit tårta.

Efter middag tog jag, Stefan och Razmus en promenad ner
till Lövudden. Där är så vackert! Det var en härlig promenad
där kameran fick följa med såklart!













Razmus har precis fått kläm på det här med att hålla balansen utan
stödhjul till hjälp och gissa om han är stolt! Precis som sin gamla
mor som naturligtvis var tvungen att föreviga ögonblicket!













Lövudden. Sundet låg spegelblankt ikväll och fåglarna kvittrade
glatt i träden. Dofterna är nästan bedövande härliga ute i naturen
just nu. Det enda som fattades just idag var väl solen då...

































































När man välter på stora stenar hittar man en massa spännande
insekter, sånt kan Razmus pyssla med länge! Daggmaskar, gråsuggor,
tusenfotingar och diverse andra kryp.



































































Till sist - en bild på en av två vackra gerbera som
jag fick till min födelsedag, båda stod i världens
vackraste krukor. Att sedan färgen på blommorna
perfekt matchar mina nyköpta gardiner i vardagsrummet,
är ju en riktigt hit! Tack lillaste mamma och pappa!

Nu ska tant Ina krypa upp i soffhörnan med en bit
födelsedagstårta. Ikväll blir det tidigt i säng - nu när jag
har blivit gammal *s* är jag riktigt trött!

Var rädda om er!

3 kommentarer:

  1. Fina bilder som vanligt Carina. Razmus är superduktig med sin cykel.
    Ännu en gång Grattis till vännen.
    ps Jag tycker din blogg är superfin.ds

    Puss hjärtat <3

    SvaraRadera
  2. Kram/ Jeanette glömde jag att skriva

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott! Verkar som du haft en bra dag! Kram Jenny

    SvaraRadera

Tack för att Du tar dig tid att skriva en rad :o)